El batxillerat forma part de l'educació secundària postobligatòria i es distribueix en dos cursos acadèmics, durant els quals es cursen matèries de tres tipus:
Matèries comunes a totes les modalitats de batxillerat. |
Matèries de modalitat, corresponents a la modalitat escollida per l'alumne/a. |
Matèries específiques. |
Les matèries comunes són 14 hores de l'horari setmanal. Les altres 16 hores es corresponen a quatre matèries de quatre hores cadascuna de la modalitat escollida. També es pot cursar alguna matèria de modalitat o específica de segon curs a través del batxillerat a distància (IOC), sempre que no s'ofereixi al nostre centre, amb un màxim de dues matèries per alumne/a. Per a les matèries de primer curs, aquesta possibilitat només es pot demanar si una matèria té continuïtat en el segon curs i no s'ofereix al nostre centre. El màxim són dues matèries IOC per alumne/a en tot el batxillerat.
Els/les alumnes poden romandre al batxillerat en règim diürn un màxim de quatre cursos
A l'Institut de Palamós es cursen dues modalitats de batxillerat:
Modalitat | Destinataris |
Ciències i Tecnologia | S'adreça a l'alumnat interessat per les ciències experimentals, les matemàtiques, els estudis relacionats amb continguts científico-sanitaris i el món dels processos tecnològics i dels materials, instruments, aparells i màquines que s'utilitzen en la producció de béns i serveis. |
Humanitats i Ciències Socials | S'adreça a l'alumnat amb inquietuds relacionades amb els estudis lingüístics i literaris, la filosofia, les manifestacions culturals, les ciències socials, jurídiques, polítiques i econòmiques, la gestió i administració pública, la comunicació, les relacions públiques, la publicitat, el turisme i altres serveis d'oci. |
El treball de recerca és una tasca individual d'investigació en la qual l'alumne/a haurà de demostrar la seva habilitat per tal de cercar informació, estructurar-la, analitzar-la i fer-ne conclusions. Aquest treball cal aprovar-lo per obtenir el títol de batxiller i suposa un 10% de la qualificació final que s'obtindrà en acabar els estudis de batxillerat.
Durant les primeres setmanes del curs 1r de batxillerat, a les sessions de tutoria, es repassen alguns dels aspectes metodològics fonamentals treballats al Projecte de Recerca que es desenvolupa al final de 4t d'ESO.
Etapes del treball de recerca |
Elecció del tema i concreció de la qüestió a investigar |
Plantejament de les qüestions relacionades amb el tema escollit |
Planificació de la recerca. |
Cerca d'informació. |
Processament de la informació. |
Síntesi de la investigació i explicació dels resultats. |
Revisió i supervisió de la feina feta. |
Presentació de l'informe: redacció del treball i exposició oral. |
Durant les diverses fases de realització del treball els alumnes són assessorats i supervisats per un/una professor/a tutor/a del treball. Els tutors/es del treball han de vetllar perquè l'alumne/a faci les tasques amb regularitat, utilitzi correctament les fonts d'informació, faci la correcta selecció de la informació i estructuri adequadament la presentació final.
Pots ampliar la informació al Classroom de l'Institut (menú lateral) o consultant aquests enllaços genèrics:
I després de Batxillerat?
Graus universitaris, Cicles formatius de grau superior...
Més informació: http://queestudiar.gencat.cat/ca