Cal que cada alumne tingui el seu propi ordinador portàtil (consultar característiques).
Atenció a persones en situació de dependència és un cicle formatiu LOE de grau mitjà de la família professional Serveis Socioculturals i a la Comunitat.
Durada: 2000 hores repartides en dos cursos acadèmics
Amb pràctiques en empreses i posibilitat de modalitat DUAL
Atendre les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan sigui necessari.
L'Institut de Palamós i la Fundació Hospital de Palamós tenen signat un conveni de col·laboració que permet als estudiants d'Atenció a Persones en situació de Dependència rebre docència directa en un centre sociosanitari. Aquestes sessions s'imparteixen per professionals que treballen a Palamós Gent Gran.
Mòduls professionals | Curs | Consideracions |
Organització de l'atenció a les persones en situació de dependència Fins fa molt poc, la gent gran i amb discapacitat era atesa majoritàriament dins del nucli familiar. Aquesta estructura familiar ha canviat, la nova societat vol compatibilitzar la vida familiar amb la laboral i això ocasiona que de vegades no es pugui prestar l'ajuda suficient a aquestes persones vulnerables. Aquest mòdul pretén que l'alumne conegui i comprengui les diferents formes d'intervenció que es duen a terme dins dels centres especialitzats per a aquests col·lectius i els recursos que utilitzen. |
1 |
|
Atenció Sanitària Reconèixer i organitzar les activitats de mobilització, trasllat i deambulació, atenció sanitària, administració d'aliments i suport a la ingesta, administració de medicaments i altres tractaments locals. |
1 |
Combina classes pràctiques i teòriques en el centre educatiu i Palamós Gent Gran |
Atenció Higiènica Reconèixer i organitza les activitats d'higiene de les persones i del seu entorn en situació de dependència relacionant-les amb les característiques i necessitats de les mateixes. |
1 |
|
Atenció i suport psicosocial Conjunt d'actuacions destinades, bé a assegurar la capacitat funcional, psicològica i emocional de la persona, o bé a retardar-ne la pèrdua. Aquestes intervencions es dirigeixen fonamentalment a l'àmbit personal, però també al familiar i al comunitari i, tenint en compte les condicions de la persona usuària, la intervenció es farà a nivell assistencial o a nivell educatiu. |
1 |
|
Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència Amb aquest mòdul s'introdueix als alumnes dins dels continguts més importants relacionats amb les necessitats dels usuaris en situació de dependència i diferenciant les seves característiques. Els continguts contemplen les persones des de un punt de vista global, es a dir, englobat des d'una perspectiva biològica, psicològica i social. |
1 |
|
Teleassistència La teleassistència és un sistema d'atenció personalitzada, de resposta immediata davant de situacions d'emergència, inseguretat, soledat i aïlladament, basat en les noves tecnologies de la comunicació, que permet als usuaris i usuàries mantenir el contacte verbal amb el tècnic que l'atén. |
2 |
|
Suport domiciliari Organització del treball domiciliari. Gestió i administració de la llar. Gestió i preparació de l'alimentació. Manteniment i neteja de la llar. |
2 |
|
Suport en la comunicació Adquisició d'estratègies comunicatives, recursos materials, productes de suport i sistemes de comunicació per poder aplicar-los a les necessitats de les persones usuàries amb patologies comunicatives, amb la finalitat d'afavorir la seva autonomia personal i les seves interaccions socials tant en institucions com en domicilis. |
2 |
|
Destreses socials Conjunt de qualitats que disposem per relacionar-nos. La feina amb persones dependents requereix una sèrie d'actituds i habilitats que afavoreixin el tracte humà. Pretenem conscienciar a l'alumnat i proporcionar els recursos necessaris per millorar la competència social en les relacions amb la família, amistats, companys/es i persones usuàries. |
1 |
|
Formació i orientació laboral La recerca d'ocupació, drets bàsics que tenen els treballadors, tipus de contractes, càlculs retributius i la prevenció de riscos laborals. |
1 |
|
Empresa i iniciativa emprenedora La tramitació per crear una empresa i les gestions bàsiques de les diferents àrees per fer-la funcionar, això és: personal, producció, compres, vendes, finances, impostos,... |
2 |
|
Síntesi Elaboració d'un treball a partir de supòsits pràctics que centralitza els continguts treballats al llarg del cicle formatiu. |
2 | Jornades tècniques Viatge a Mojácar on els alumnes assisteixen a cursos organitzats per la Universitat de Granada. Supòsit pràctic |
Anglès tècnic Anglès en el món sanitari. |
1 | |
Formació en centres de treball Estada en empreses del sector per a la realització de pràctiques professionals. |
2 |